Jak przeprowadzamy casting wśród pracowników do filmu employer brandingowego?

Wideo employer brandingowe to sposób na wiarygodne przekazanie celów, wartości czy kultury panującej w firmie. Pracownicy są najlepszą wizytówką organizacji – swoją osobowością i zaangażowaniem w produkcję filmową potrafią podnieść wiarygodność przekazu, sprawiają również, że odbiorcy utożsamiają się z ich podejściem do (potencjalnego) pracodawcy. Wideo jest również doskonałym nośnikiem emocji, skrojonym pod budowanie zasięgów w social mediach.

Wideo employer branding

W pierwszym kroku ustalamy z działem HR i marketingu cechy potencjalnych bohaterów, które będą odpowiadały celom kampanii oraz które odnajdą się przed kamerą. Następnie zespół JAMEL przygotowuje listę pytań castingowych, gotowych do przekazania wytypowanym pracownikom. Jest ona skonstruowana tak, że już sam sposób odpowiedzi pozwala wyłonić osoby zaangażowane oraz posiadające ciekawe zainteresowania czy styl życia.

Casting może odbyć się w biurze Klienta. Po ustaleniu odpowiedniego miejsca, rozstawiamy kamerę, oświetlenie i przeprowadzamy rozmowy face to face z wytypowanymi osobami. Zaletą takiego rozwiązania jest zebranie materiału, który także może zostać wykorzystany w finalnej produkcji. Takie spotkanie pozwala też oswoić się z sytuacją mniej przebojowym pracownikom oraz wychwycić osoby, które z kolei przed kamerą czują się jak ryba w wodzie.

Z kolei casting w formule online to bardziej budżetowe rozwiązanie, którego zaletą jest szybkość, mniej stresująca i znana forma komunikacji (np. Zoom, Google Meet, Teams – w zależności od stosowanych na co dzień komunikatorów). 

JAMEL nie wybiera bohaterów sam – jest to współpraca partnerska. Wnosimy know-how oraz filmowe spojrzenie na przyszłych bohaterów. Z kolei to dział HR najlepiej zna swoich pracowników. To dwa niezbędne pierwiastki udanego filmu. 

Zobacz nasze przykładowe realizacje, których scenariusz przygotowaliśmy w oparciu o przeprowadzone castingi:

Zobacz więcej

Zobacz więcej wpisów