Jak przeprowadzamy casting wśród pracowników do filmu employer brandingowego?
W pierwszym kroku ustalamy z działem HR i marketingu cechy potencjalnych bohaterów, które będą odpowiadały celom kampanii oraz które odnajdą się przed kamerą. Następnie zespół JAMEL przygotowuje listę pytań castingowych, gotowych do przekazania wytypowanym pracownikom. Jest ona skonstruowana tak, że już sam sposób odpowiedzi pozwala wyłonić osoby zaangażowane oraz posiadające ciekawe zainteresowania czy styl życia.
Casting może odbyć się w biurze Klienta. Po ustaleniu odpowiedniego miejsca, rozstawiamy kamerę, oświetlenie i przeprowadzamy rozmowy face to face z wytypowanymi osobami. Zaletą takiego rozwiązania jest zebranie materiału, który także może zostać wykorzystany w finalnej produkcji. Takie spotkanie pozwala też oswoić się z sytuacją mniej przebojowym pracownikom oraz wychwycić osoby, które z kolei przed kamerą czują się jak ryba w wodzie.
Z kolei casting w formule online to bardziej budżetowe rozwiązanie, którego zaletą jest szybkość, mniej stresująca i znana forma komunikacji (np. Zoom, Google Meet, Teams – w zależności od stosowanych na co dzień komunikatorów).
JAMEL nie wybiera bohaterów sam – jest to współpraca partnerska. Wnosimy know-how oraz filmowe spojrzenie na przyszłych bohaterów. Z kolei to dział HR najlepiej zna swoich pracowników. To dwa niezbędne pierwiastki udanego filmu.
Zobacz nasze przykładowe realizacje, których scenariusz przygotowaliśmy w oparciu o przeprowadzone castingi: