/
Animacja
/
/
Wideo
/
24/10/2023

Dlaczego warto wykorzystać animacje biznesowe w strategii marketingowej?

W dzisiejszych czasach rynek jest nasycony różnego rodzaju treściami, a konsumenci codziennie napotykają setki komunikatów marketingowych. W takim środowisku trudno się wyróżnić. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na animacje biznesowe.
Źródło:

Zwiększenie zrozumienia produktu lub usługi

Skomplikowane koncepcje czy produkty mogą być trudne do wyjaśnienia tylko za pomocą słowa pisanego. Animacje pozwalają przedstawić skomplikowane treści w prosty i zrozumiały sposób, zamieniając abstrakcyjne idee w wizualne historie, które są łatwe do przyswojenia.

Świetnym przykładem jest animacja 2D, którą stworzyliśmy dla PayEye. W 90 sekund opowiedzieliśmy o innowacyjnym rozwiązaniu, jakim są płatności biometryczne.


Zobacz wideo:


Przyciąganie uwagi i zwiększenie zaangażowania

Ludzki mózg przetwarza informacje wizualne 60 tysięcy razy szybciej niż tekst. Animacje 2D, z ich kolorową grafiką i dynamicznym ruchem, natychmiast przyciągają uwagę odbiorcy, co sprawia, że treść jest szybciej i skuteczniej przyswajana. Odbiorcy są bardziej skłonni oglądać animowane filmy niż czytać długie teksty. Animacje mogą zwiększyć czas spędzony na stronie, co wpływa korzystnie na wskaźniki zaangażowania i konwersji.

Potrzebujesz więcej danych na ten temat? Obejrzyj poniższe wideo i sprawdź wyniki badań na ten temat:


Budowanie wizerunku marki


Animacje biznesowe umożliwiają tworzenie spersonalizowanych, unikalnych treści, które odzwierciedlają tożsamość marki i jej wartości. Mogą one być dostosowane pod kątem kolorystyki, stylu i tonu przekazu, co wzmacnia wizerunek firmy, a odbiorca, który zobaczy taki film, animację whiteboard czy wideo produktowe będzie wiedział, że zostało stworzone przez Twoją markę. 

Sprawdź, jak ERGO Hestia przedstawiła swoją nową strategię komunikacji za pomocą animacji.


Ułatwienie komunikacji


W erze cyfrowej krótkie, wizualne treści są najważniejsze. Animacje pozwalają przekazać dużo informacji w krótkim czasie, są też łatwiejsze do udostępniania w mediach społecznościowych czy przez e-mail. Dzięki możliwościom wykorzystania różnorodnych postaci i scenariuszy, animacje 2D mogą wzbudzać emocje, takie jak humor, wzruszenie czy zaskoczenie. Emocjonalna reakcja zwiększa zaangażowanie odbiorcy i sprawia, że treść jest bardziej zapadająca w pamięć.

Zobacz animację 2D, która powstała dla Polskich Kolei Linowych. Naszym zadaniem było stworzenie wideo instruktażowego do wagoników kolejki na Gubałówkę. Pisząc scenariusz skupiliśmy się na wykorzystaniu w nim humoru, dzięki czemu nasz film zapada w pamięć i przyciąga uwagę odbiorcy, a nie jest kolejnym nudnym instruktażem co można, a czego nie powinno się robić korzystając z kolejki. 


Zwiększenie konwersji


Badania pokazują, że dodanie animacji do strony produktu, landing page’a lub aplikacji mobilnej, może znacząco zwiększyć wskaźnik konwersji. Wizualne przedstawienie korzyści produktu lub usługi zachęca klientów do działania, może też stanowić instruktaż w jaki sposób korzystać z panelu zakupowego. Animacje mogą przedłużyć też czas spędzony przez użytkownika na stronie, a im taka sesja jest dłuższa, tym większa szansa, że zdecyduje się na podjęcie określonej akcji, np. wypełnienie formularza czy zakup produktu. 

Dobry przykładem będzie video explainer stworzony dla MIZZOX, w którym wychodzimy od problemu Klienta prowadzącego firmę i jego… bałaganu na biurku spowodowanego stosem dokumentów. W nieco ponad minutę przedstawiamy zalety programu do fakturowania (i nie tylko!) oraz prezentujemy w jaki sposób może ułatwiać codzienne prowadzenie firmy. 


Uniwersalność

Animacje są świetne dla międzynarodowych kampanii marketingowych, ponieważ mogą być łatwo dostosowane do różnych języków i kultur, nie tracąc na jakości ani znaczeniu. Dla naszych Klientów przygotowaliśmy już animacje w ponad 45 językach!

Marka Picodi zdecydowała się przetłumaczyć animację na kilka języków. Posłuchaj, jak brzmiała rumuńska wersja spotu:

 

Koszt-efektywność

W porównaniu z tradycyjnymi produkcjami filmowymi, animacje mogą być często tańsze w produkcji. Produkcja filmowa często wymaga wynajmu różnych lokalizacji, podpisania umów z aktorami, statystami, zdobycia odpowiednich zezwoleń, ubezpieczeń i dopracowania logistyki. W przypadku animacji 2D, wszystkie "sceny" są tworzone cyfrowo, co eliminuje te koszty. Podobnie jest z wprowadzeniem zmian po zakończeniu kręcenia. W przypadku produkcji filmowych może być to trudne i kosztowne, wymagające ponownego kręcenia scen. W animacji 2D zmiany są często łatwiejsze do wprowadzenia, ponieważ można je dokonać cyfrowo bez konieczności tworzenia całej sceny od nowa.

Dla Skoda Plichta wykonaliśmy wideo, w którym połączyliśmy animację typograficzną ze stockowymi ujęciami. Dzięki takiemu podejściu znacznie obniżyliśmy koszty produkcyjne – nie zatrudniliśmy aktorów i nie było potrzeby angażowania ekipy filmowej.


Podsumowanie

Odbiorcy oczekują angażujących treści. Animacje biznesowe oferują firmom unikalne narzędzie, które nie tylko przyciąga uwagę, ale też zwiększa zrozumienie, buduje markę i przyspiesza konwersję. W kontekście marketingu, animacje stają się nie tylko dodatkiem, ale kluczową częścią skutecznej strategii komunikacji z klientem. Biznesowe animacje 2D stanowią połączenie wizualnej atrakcyjności, elastycznej kreacji oraz zdolności do przekazywania skomplikowanych informacji w prosty i przystępny sposób. Dlatego też stały się one jednym z najważniejszych narzędzi marketingowców, pozwalając na efektywną i angażującą komunikację z odbiorcami.

Monika Nowakowska
Autorka:
Monika Nowakowska
Chief Marketing Officer

Entuzjastka nowych mediów i wszystkiego, co właśnie trenduje w marketingu (i nie tylko tam). W branży od 2013 roku, specjalizuje się w marketingu B2B. Pierwsze pytanie jakie stawia przed rozpoczęciem każdego projektu to: "Dlaczego i po co to robimy?". Pracowała z najważniejszymi instytucjami kultury w Polsce, portalu plotkarskim, by w końcu odnaleźć na stałe swoje miejsce w zespole agencyjnym.

Entuzjastka nowych mediów i wszystkiego, co właśnie trenduje w marketingu (i nie tylko tam). W branży od 2013 roku, specjalizuje się w marketingu B2B. Pierwsze pytanie jakie stawia przed rozpoczęciem każdego projektu to: "Dlaczego i po co to robimy?". Pracowała z najważniejszymi instytucjami kultury w Polsce, portalu plotkarskim, by w końcu odnaleźć na stałe swoje miejsce w zespole agencyjnym.

Sprawy
administracyjno-biurowe

Thank you! Your submission has been received!
Wystąpił jakiś błąd techniczny.
hello-marqueehello-marquee